Аз. Мехди (ас) үйдө төрөлөт
Имам Зейнул Абидин алейхис-салам мындай деген: «биздин каимибиз (Аз. Мехди (ас)) менен
Аллахтын элчилери арасында бир катар окшоштуктар бар. Нух, Ибрахим, Муса, Иса,
Аййуб жана Мухаммед саллаллаху алейхи ва алих пайгамбарлардын ар бири менен бир
окшоштугу бар. Нух менен узун өмүрлүү болушунда, ИБРАХИМ МЕНЕН ЖАШЫРУУН
ТӨРӨЛҮШҮНДӨ (ҮЙДӨ ТӨРӨЛҮШҮНДӨ) жана калктан алыс болушунда...»
(Kemal'ud-Din 322-б., 31-бап 3-хадис)
Аз. Али б. Хүсейин Зейнел Абидин (ас) мындай дейт: «КАИМИБИЗДИН (АЗ. МЕХДИ (АС)ДЫН) ТӨРӨЛҮШҮ
АДАМДАРДАН ЖАШЫРУУН БОЛОТ...» (Bihar-ül
Envar, 51-т., 135-б.)
Аз. Мехди (ас) Пайгамбарыбыз (сав)га тиешелүү
ыйык аманаттар турган Стамбулдан чыгат
Абдуллах б. Шурефеден риваят кылынды: Аз. Мехди (ас)дын жанында кооздолгон абалда
Пайгамбарыбыз (сав)дын желеги болот. (Kitab-ül Burhan
Fi Alamet-il Mehdiy-il Ahir Zaman, 65-б.)
Пайгамбар (сав)дын төө жүнүнөн
жасалган желеги менен чыгат. Ал желек
төрт бурчтуу болуп, тигишсиз жана түсү болсо кара. Анда бир өзгөчөлүк (белги)
бар. Ал Расулуллах (сав)дын көзү өткөндөн бери ачылбаган болуп Аз. Мехди (ас)
чыкканда ачылат. (Kitab-ül Burhan Fi Alamet-il
Mehdiy-il Ahir Zaman, 23-б.)
Алааматтарга келсек; жанында Аллах Элчисинин (сав)
көйнөгү, кылычы, желеги болот. Ал желек Пайгамбардын (сав) көзү өткөндөн бүгүнү
күнгө чейин эч ачылган эмес. Аз. Мехди (ас) көрүнгөнгө чейин да ачылбайт. (Muhammed B.
Resul Al-Hüseyni El Berzenci (Аль-Хүсейин Эль Берзенжи), Kıyamet
Alametleri, 164-б.)
Аз. Мехди (ас) төрөлгөн чоң шаарынан чыгып
көпүрөдөн өтүп Стамбулга келет
«Константинопольду ээлөө учурунда
эрте мененки намаз үчүн даарат алып жатып бир желек сайат. Деңиз экиге бөлүнүп
суу өзүнөн-өзү алыстайт жана ачылган жолдон жүргөн Аз. Мехди (ас) аркы жээкке
өтөт. Анан дагы бир желек сайат жана
мындай дейт: Эй адамдар, сабак алгыла. Деңиз Бани Исраилге (Исраил урпактарына)
жол берген сыяктуу бизге да жол берди. Андан соң баары кайра кайра такбир
келтирет жана 12 такбир менен шаардын 12 мунарасы да кулайт.» (El-Kavl-ül
Muhtasar fi Alametil Mehdiyyül Muntazır, 57-б.)
Аз. Мехди (ас)га Меккеде моюн
сунулат
Расулуллах (сав) мындай деген: «Аз. Мехди (ас) МЕДИНАДАН (ЧОҢ БИР ШААРДАН) чыгат жана
Меккеге келет. Адамдар аны өз араларынан
(таанып) чыгарышат жана анын каалабаганына карабастан Рүкун менен Макам
арасында ага моюн сунушат.» (Mer'iy b. Yusuf b. Ebi bekir b. Ahmet
b. Yusuf el-Makdi'si "Feraidu Fevaidi'l Fikr Fi'l İmam El-Mehdi
El-Muntazar)
Нуайм бин Хаммад Эбу Жаферден мындайча риваят
кылган;
«Аз. Мехди (ас) Меккеде Пайгамбарыбыз (сав)дын
желеги, көйнөгү, кылычы, ишараттары, нуру жана сонун сөздөрү менен куптан
убагында (түнкүсүн) чыгат. Куптан намазын кылган соң бийик үн менен минтип жар
салат...» (Mer'iy b. Yusuf b. Ebi bekir b. Ahmet b. Yusuf
el-Makdi'si "Feraidu Fevaidi'l Fikr Fi'l İmam El-Mehdi El-Muntazar)
Адамдар аягында Аз. Мехди (ас)га келишет жана Рүкун менен Макам арасында анын
каалабаганына карабастан ага моюн сунушат. «Эгер (руханий лидерликти) кабыл
албасаң мойнуңа урабыз» дешет. Жер менен асман жашоочулары андан ыраазы болот. (Ali Bin
Hüsameddin El Muttaki, Желаледдин Суйути жыйнагынан
хадистер -Ahir Zaman Mehdisinin Alametleri,
Kahraman Neşriyat, 31-б.)
... Мекке калкынан бир топ аны (Аз.
Мехди (ас)ды) каалабаганына карабастан (турган жеринен) чыгарышат. Хажери Эсвед
(кара таш) менен Макамы Ибрахим (Ибрахим Макамы) арасында ага моюн сунушат. (Sünen-i Ebu
Davud (Сүнени Эбу Давуд), 5/94; El-Kavlu'l Muhtasar
Fi Alamatil Mehdiyy-il Muntazar, 20-б.)
... Жана анан, өзү каалабаганына
карабастан, алардын моюн сунуусун кабыл алат. Эгер силер ага жетсеңер, ага моюн
сунгула. Себеби ал жерде да, асманда да Аз. Мехди (ас). (Ali Bin
Hüsameddin El Muttaki, Желаледдин Суйути жыйнагынан
хадистер – Ahir Zaman Mehdisinin Alametleri, Kahraman Neşriyat,
s. 35)
Аз. Мехди (ас)дын Иерусалим доору
Нуайм б. Хаммад Эртахтан алып (угуп) мындай деди: АЗ. МЕХДИ (АС) БАЙТУЛ МАКДИСКЕ
(ИЕРУСАЛИМГЕ) ТҮШӨТ ЖАНА КАЛК АНЫН ЭХЛИ БЕЙТИНЕН КЕЛГЕНДЕР МЕНЕН БИР ТОП УБАКЫТ
ЖАШАЙТ... (Kitab-ül Burhan Fi Alameti-il
Mehdiyy-il Ahir Zaman, 77-б.)
Аз. Мехди (ас) ыймандуулар менен бирге Байтул
Макдисте (Иерусалим) эрте мененки намазды кылып жатканда, ошол кезде нүзул
эткен (жер жүзүнө түшкөн) Аз. Иса (ас)ды тааныштырат жана Аз. Иса (ас) колдорун
анын (Аз. Мехди (ас)дын) далысына коюп, «намаздын кааматы (парз намазды окуу
үчүн айтылган азан; намазды баштоо ишараты) сен үчүн айтылды, ошондуктан сен
окут» дейт жана аягында Аз. Мехди (ас) Аз. Иса (ас) менен ыймандууларга имам
болуп намазды окутат (кылдырат). (El Kavlu'l
Muhtasar Fi Alamatil Mehdiyy-il Muntazar, 25-б.)
Эбу Амр жана Дани Сүненде Жабир б. Абдуллахдан алып
айтышты, Расулуллах (сав)дын мындай дегенин айтты: Иса Ибни Мерйем фажрдын келиши (таң агарышы) учурунда Байтул Макдисте
Аз. Мехди (ас)га түшкөнгө чейин Менин үммөтүмдөн бир топ акыйкат үчүн күрөшөт.
Ошондо Аз. Мехди (ас) мындай дейт: «Эй Аллахтын Пайгамбары өт алдыга бизге
намаз кылдыр», Ал Аз. Иса (ас)) болсо
«Бул үммөттүн бири (АЗ. МЕХДИ (АС)) башкаларына амир (башчы)» дейт. (Celaleddin
Suyuti'nin Tasnifinden Hadisler (Желаледдин Суйути
жыйнагынан хадистер), Ahir Zaman Hz. Mehdisi'nin Alametleri, (Kitabül
Burhan fi Alametil Hz. Mehdiyyil Muntazar), 80-б., которгон: Müşerref
Gözcü - Kahraman Neşriyat)
Аз.
Мехди (ас) иудейлерге Тоороттун чыныгысы менен, христиандарга болсо Инжилдин
чыныгысы менен өкүм берет
Жабир б. Йезид эль-Жофи Имам Мухаммед Бакырдан
риваят кылат:
«... Аз. Мехди (ас)дын Аз. Мехди (ас) деп
аталышынын себеби мындай: жашыруун бир ишти көздөй багыттандырылат, Тоорот
менен башка асмандан түшкөн китептерди Антакияда бир үңкүрдөн чыгарат жана ЕВРЕЙЛЕР АРАСЫНДА ТООРОТ МЕНЕН, ХРИСТИАНДАР
АРАСЫНДА ИНЖИЛ МЕНЕН ӨКҮМ БЕРЕТ.» (El-Mehdiyy-il
Mev'ud, 1-т., 254-255-б.)
«Анын Аз. Мехди (ас) аталышынын себеби Дамасктагы
тоолордун бирине багытталышы. Ал жерден (ЧЫНЫГЫ)
ТООРОТ КИТЕПТЕРИН ЧЫГАРАТ... (Suyuti
(Суйути), el-Havi li'l Feteva, II. 81)
Аз.
Мехди (ас) Римди руханий башкаруусуна
алат
«...
Аз. Мехди (ас) менен шакирттери ... (Римди) тасбих жана такбирлер менен руханий
ээлешет...» (Medineli Allâme Muhammed b. Resul el-Hüseynî
el-Berzencî
(эль-Хүсейин эль-Берзенжи), Kıyamet
Alametleri, 204-б.) (Suyuti (Суйути), el-Havi
li'l Feteva, II. 81)
АЗ. МЕХДИ (АС) ИЧИНДЕ КЕҢ БАЗАРЛАРЫ БАР ЧОҢ БИР
ШААРДАН ЧЫГАТ
Ал (Аз. Мехди (ас)) дүйнөнүн бүт тарабына көңүл
бурат жана ар заалымды (пикир менен) жок кылат. Ислам элинин жүрөгүн Аллах аны
менен жандантат. Казыналарды Байтул Макдисте топтойт. Ичинде бир базары, ар бир базарда болсо миң дүкөнү бар бир шаарга
келет... (Имам-ы
Суйути. Азрети Али (ра)ден) (Kıyamet ve
Alametleri (Кыямат
жана алааматтары), Ömer
Öngüt, Hakikat Yayıncılık, 367-бет)
Пайгамбар Мырзабыз (сав)дан риваят
кылынган башка хадистер менен бирге каралганда, бул шаардын Стамбул экени
түшүнүктүү болууда. (Туурасын Аллах билет.)
АЗ. МЕХДИ (АС) ТҮРК КАЛКЫН ТЕРЕҢ ИЛИМ-БИЛИМИ МЕНЕН
МААЛЫМДАНДЫРАТ
«...
БИР УЛУТ БИР ТЕМИР УСТАНЫН БИР ОКТУН УЧУН КУРЧУТУШУ СЫЯКТУУ КУРЧУТУЛАТ- КӨЗДӨРҮ
ВАХИЙ МЕНЕН АЧЫЛЫП, КУЛАКТАРЫ ТАФСИРГЕ (ЧЕЧМЕЛӨӨГӨ) ТОЙГОН жана АКЫЛМАНДЫК
ЧӨЙЧӨКТӨРҮ ТҮНҮ-КҮНҮ АЛАРГА СУНУЛГАН БОЛОТ.» (Kitab-ül Gaybet, [Bihar-ul Envar, 51-т.], Ansariyan Yayıncılık, Топтогон: Muhammed Bakır el-Meclisi, İran-Kum, 2003, 186-б.)
Бул хадисте Түркиядан чыга (көрүнө)
турган АЗ. МЕХДИ (АС)ДЫН ТҮРК КАЛКЫН
ТҮНҮ-КҮНҮ ДЕБЕСТЕН КӨП МААЛЫМАТ, ИЛИМ СУНУШТАП ОКУТААРЫ, аларга ДЕМ БЕРИП ЖҮРӨКТӨРҮНҮН ИСЛАМ ДИНИНЕ АБДАН
ЖАКЫНДАШЫН КАМСЫЗДААРЫ жөнүндө сөз болууда. Аз. Мехди (ас) Түрк калкына өтө
көп ыймандык жана илимий маалыматтарды берип аларды агартат (илимдүү кылат).
Анын доорунда Түрк калкынын мээси жакшылап тунуп (ачылып), акылдары андан да
күчтөнөт: баам-парасаттары артат. Түрк калкынын ар тараптуу илимге ээ болушу
Аз. Мехди (ас)дын терең илими менен аларды агартышы себебинен мүмкүн болот.
АЗ. МЕХДИ (АС) АЛГАЧ ТҮРК ЖЕЛЕГИ МЕНЕН ТҮРКИЯДАН
ЧЫГАТ; АНДАН СОҢ ЖАШЫЛ ЖЕЛЕКТҮҮ БАШКА ӨЛКӨЛӨРДҮН РУХАНИЙ ЛИДЕРЛИГИН АРКАЛАЙТ
Ал жылы КЫЗЫЛ
ЖЕЛЕКТИН ЖАНА АНАН ЖАШЫЛ ЖЕЛЕКТИН ЭЭСИ БОЛГОН УУЛУМДУН (АЗ. МЕХДИ (АС)ДЫН)
көздөн кайымы жар салынат. (Şeyh Muhammed b. İbrahim-i Numani, Gaybet-i
Numani, 170-б.)
Пайгамбарыбыз (сав)дын хадисинде
айтылгандай, Аз. Мехди (ас) алгач Түрк желеги менен Түркиядан чыгат, андан соң
болсо жашыл желектүү Ислам өлкөлөрүнө да руханий өкүмдар болот. Түрк-Ислам
Биримдигинин түзүлүшүнө себепчи болот жана бул биримдиктин руханий лидерлигин
аркалайт.
АЗ. МЕХДИ (АС) ТҮРКИЯДАН ЧЫГАТ ЖАНА КҮРӨШҮНҮН
АЯГЫНА ЧЕЙИН АЛ ЖЕРДЕН КЕТПЕЙТ
«АЗ.
МЕХДИ (АС) РУМДАН, ТҮРКТӨРДӨН (себеби, илгери Түркия дийар-ы Рум
(Рум өлкөсү) деп аталган.) АЖЫРАБАЙТ (КЕТПЕЙТ).» (İş'afü'r-Rağıbîn'den naklen Tılsımlar Mecmuası, Bediüzzaman Said Nursi (Бедиүззаман Саид Нурси), 212-б.)
ТҮРКТӨР АКЫР ЗАМАНДА ЧОҢ КҮЧКӨ ЭЭ БОЛУШАТ
Семуренин риваяты боюнча, Расулуллах алейхиссалату
вассалам мындай деди: «АЛЛАХ
АЛАКАНДАРЫҢАРДЫ АЖЕМДЕР МЕНЕН (ТҮРКТӨР МЕНЕН) ТОЛТУРАТ. АНДАН СОҢ АЛАРДЫ
АРСТАНДАШТЫРАТ ЖАНА АЛАР СИЛЕРДИН ДУШМАНДАРЫҢАР МЕНЕН (ДИНДИ ТАНГАНДАР МЕНЕН)
СОГУШАТ (ПИКИРДИК КҮРӨШ ЖҮРГҮЗӨТ) ЖАНА ОЛЖОЛОРУҢАРДЫ ЖЕШЕТ.» (Ahmet, Bezzar, Taberani, Ebu
Nuaym, Hakim) (İsmail ibn Yusuf Nebhani, Resullerin Efendisi Hakında Allah'ın
Alemlere Karşı Hücceti Peygamber Efendimizin Mucizeleri, 2-том, которгон: Abdülhalı Duran, 759-б., № 1840)
Хадистеги «Аллах алакандарыңарды Түрктөр менен толтурат» деген сөздөр менен
акыр заманда атеист сионисттерге жана масондорго каршы «Түрктөрдүн чоң күчкө ээ болоору» айтылган. «Аллах аларды арстандаштырат» деген сөздөр болсо ал доордо
Түрктөрдүн эр жүрөк жана тартынбас мамилелери менен көңүл бураары жана эр жүрөк
сөздөрү менен аны бүт дүйнөгө көрсөтүшөөрү айтылууда. Хадистеги маалыматтардан
Түрктөрдүн акыр заманда арстандар сымал болоору; атеист сионисттер менен
масондор сыяктуу, ал доордун бүт жолдон чыккан элементтерине каршы өтө
натыйжалуу бир пикирдик күрөш жүргүзөөрү түшүнүктүү болууда.
Хадистеги
«Түрктөрдүн олжолорду жеши»
жөнүндөгү сөздөр болсо Түрк-Ислам Биримдигинин курулушу натыйжасында Түрктөрдүн
өтө чоң күчкө жетээри жана бул биримдиктин мүмкүнчүлүктөрү урматында бир
тараптан Түрктөрдүн өтө бай абалга келээри, экинчи жактан болсо бүт Ислам
ааламын байытаары айтылган.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder